woensdag 27 juli 2016

Even een buitje

Vandaag het ik een wandeling door de stad gemaakt.


De Brandenburger Tor is het decor voor heel veel trouwfoto's.


Voelen de toeristen zich nog veilig in de Berlijn.
Het antwoord was:
Ja.


In het Europahuis heb ik Europa Experience bezocht. Een 360 graden videopresentatie laat zien hoe Europa werkt.


En dan moet je natuurlijk ook even met het parlement op de foto.


In een tijdsbestek van 20 minuten maakt deze robotcamera van Daniel Boschung 600 macro-opnamen. Hiermee maakt hij een gezichtslandschap van 900 Megapixels.


Milchkaffee mit Karottentorte


Een detail van het ruiterstandbeeld van "Friedrichs des Grossen von Preussen".


Maurits, prins van Oranje, graaf van Nassau bevrijde de Nederlanden van de Spanjaarden. Tot 1945 stond dit beeld op de balustrade van het slotterras. Nu staat het in afwachting van het nieuwe slot voor de Humboldt Box.


Straatschilder


Bart Simpson


acrobatiek


Radiografisch bestuurbare kunst


De touwtjesman had veel bekijks.


Deze dopsleutel wordt aangedreven door een benzinemotor.


Vervolgens heb ik een bezoek gebracht aan "Friedhof Alter St. Marien - St. Nikolai. Een heuvelachtig waldfriedhof.


Zou Rodin deze denkster ook hebben gemaakt ?


Een oude begraafplaats met veel beelden en het graf van Karl Marx. Maar deze Karl is slechts een naamgenoot van de bekende Marx. Deze ligt immers begraven in Londen.


Ik kan mij wel vinden in deze tekst op een tram.


Zo ineens was het een uurtje lang noodweer. De brandweer rukte ruim 300 keer uit. De auto's dreven in parkeerkelders.


Bij bouwwerkzaamheden leggen ze hier folie op het (fiets)pad en daarop een laag asfalt of beschadigingen te voorkomen.


Ik heb vandaag geen jas aangehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten