zaterdag 9 juli 2016

In de aanval

Ik kom al ruim 20 jaar met enige regelmaat in Berlijn. Dan leer je natuurlijk ook veel mensen kennen. De vorige keer was ik op bezoek bij Monika en Andreas Pechstein. Nu bracht ik een bliksembezoek aan de familie Gubbins in Marienfelde.


Oma Wally Marie Gubbins had haar dochter Cindy en kleinzoon Liam op bezoek. Cindy wilde graag foto's van haar kleinkinderen.


Natuurlijk moest de 9 maanden oude Liam even bij mij op schoot.


Oma Gubbins is 85 jaar en wilde weten of mijn ouders nog leefden en hoe oud ze waren. Ik vertelde dat mijn ouders beiden 87 jaar waren en nog zelfstandig woonden. Dit was voor haar de aanleiding om haar verhaal te doen.

Drie jaar na de 2e wereldoorlog werd Berlijn verdeeld in 4 sectoren. De Amerikaanse, Britse, Franse en Russische sector. Eén van de Amerikanen was helikopterpiloot Gubbins. Hij kwam in 1948 naar Berlijn. Tijdens een feestje in 1952 kreeg oma een relatie met hem. Ze trouwden en vertrokken later naar Amerika. Tijdens het huwelijk werden 2 zoons en 3 dochters geboren. Haar man werd uitgezonden naar Vietnam. Een week voordat hij in 1968 huiswaarts zou keren werd de helikopter door Vietnamezen beschoten. Haar man wist de helikopter veilig op de grond te zetten, maar werd bij het uitstapten beschoten en overleed ter plaatse.  


Oma keerde met haar kinderen terug naar Berlijn. Twee kinderen wonen nu nog in Berlijn. De andere drie zijn met hun Amerikaans paspoort terug gegaan naar de USA.


Na het bezoek aan oma gingen we naar Cindy haar dochter Jenny en kleinzoon Jayden en werd de fotoshoot met Liam voortgezet.


Jayden moest eerst niets weten van de fotograaf, maar later werden we dikke vrienden.


Vooral in de speeltuin wilde hij overal poseren.


Tot besluit gingen we een ijsje eten bij Eiscafe Delizioso. Een brutale mus had wel trek in het ijsje van Liam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten